Hogyan változtat a mostani helyzet a tartalomfogyasztáson?

Az embereknek tartalom kell. Ez tény. Ahogy az is, hogy a világ mostani helyzete - nem fogom használni azért sem a szitokszót -, bele fog szólni, milyen tartalmakra vágyunk majd a jövőben.

1. Jelen és közeli jövő - kiút a bezártságból

Per pillanat a lényeg, hogy mindenki ki van borulva az új helyzettől. A home office nehéz, mert mindenki otthon van, miközben özönlik az információ, az ember aggódik, fél, másokat félt, és igyekszik megoldani mindent - csakhogy most minden más. Nincs protokollunk egy ilyen helyzetre, új rutinokra, rendszerekre lesz szükségünk. Tehát elsődlegesen most ebben segítő tartalmakat keresünk. Hogyan kösse le a szülő a gyereket otthon, hogyan alakítson ki egy nagyjából produktív otthoni munkavégzést, mit kezdjen a római vakációra készülvén megvett repjegyekkel, és hogyan óvja meg a csődtől a vállalkozását...? Például.

A másik pedig, hogy valahol, valahogy szórakozni akarunk ilyenkor is. Nincs mozi? Pörögjön a Netflix! Nincs múzeum? Nézzünk körbe a világ múzeumaiban a neten keresztül! Nincsenek egyéb programlehetőségek? Oldjuk meg valahogy otthonról, társasjátékkal, virtuális sétával, akárhogy! Bezárt az edzőterem? OK, milyen online edzéstervek vannak, hol keressük őket egyáltalán? Erről is olvasni akar ilyenkor mindenki, mert ez is segíti könnyebben feldolgozni az ismeretlen helyzetet. Az egyik zárt csoportomban például sorozatokat ajánlunk egymásnak, és kötve hiszem, hogy ezzel egyedül lennénk.

ipad-820272_1920.jpg

2. Pozitív és álpozitív tartalmak

Iszonyatosan elcsépeltnek tartom, meg túlzottan realista is vagyok ahhoz, hogy arról meséljek, mennyire pozitívnak kell most lenni. Nem kell, ez egy gáz helyzet. Viszont ettől még nem kell non-stop idegbajban lenni mindenkinek, és nem kell eltemetni magunkat a föld alá. A hurráoptimizmus és a letargia közt számos árnyalat létezik. Erről a tengelyről leginkább kívánatos most az ELFOGADÁS, vagyis a se nem szuper, se nem borzasztó, de ez van, tanuljunk meg alkalmazkodni hozzáállás. Ez viszont csak és kizárólag úgy megy, ha olyasmiről olvasunk, olyasmit osztunk meg és olyasmit keresünk tudatosan, ami ehhez hozzásegít.

Az biztos, és nem kell hozzá zsenilogika, hogy az online tartalmakra most minden eddiginél nagyobb szükség van. Ideje tényleg hasznunkra és mások hasznára fordítani azt a kezünkhöz nőtt telefont, és amit tudunk, mi megadni másoknak - amit pedig lehet, megszerezni magunknak. Gondolok itt például...

  • online oktatási anyagokra - szöveges, videós, hanganyagos tartalmakra egyaránt;
  • podcastok, zárt csoportos élő videók, kedvenc inspiráló Youtube-csatornáink aktív figyelésére;
  • örömet adó tartalmak fogyasztására, novellákra, versekre, digitalizált műalkotásokra;
  • otthoni dekorációhoz, home office-hoz inspiráló tartalmakra, például a Pinterestről;
  • tanácsadó anyagokra minden oldalról, amivel SEGÍTENI tudunk a többieknek. Most ugyanis ez a legfontosabb, hogy képesek legyünk összefogni.

light-4297386_1920.jpg

3. Ami pedig utána jön

Már most látszik, hogy egy komolyabb gazdasági válságot is magával hoz majd mindez, ami, akárcsak a 2008-2009-es, egy vásárlói viselkedésváltozást is jelenteni fog. Egészen konkrétan, bizalmi válságot. Mit jelent ez? Még inkább megnézik az emberek, mire költenek, még fokozottabban árérzékenyek lesznek, a fogyasztás visszaesik. A globálisból ideiglenesen lokálisba forduló magatartás jó eséllyel kitart egy időre a karantén-időszak után is, kisebb, kevesebb, de eszmeileg értékesebb dolgokat akarnak majd maguknak az emberek.

Lehetséges, hogy az online tartalmakra sem lesz ideiglenesen akkora igényük, hiszen örülnek a fizikai szabadságuknak, viszont lényeges, hogy a technológiai lehetőségeket életmódszinten már megszoktuk, így elfordulni nem fogunk mindettől. Értékítélet-változás lesz, a mostanáig megszokott, jórészt felszínes "instant influencer"-kultusz lufija kipukkadhat, a filterezett "mű" dolgok helyett a természetesebb, valóságközeli tartalmak felé moccanunk majd el. (Ez már most is látható tendencia egyébként).

Épp ezért...

...most a marketingkommunikációban is az informatív, értékalapú tartalmak megosztását javaslom. Semmi esetre sem gondolom azt, hogy ezekkel most le kellene állni - nyilván, ha egy vállalkozás kettő lépésre van a csődtől például beszerzési problémák miatt, az más helyzet -, hiszen pont most van fokozott lehetőség eljutni az emberekhez. Akinek módjában áll, az a szolgáltatásait ideiglenesen online-ná transzformálhatja, bár egy étterem itt bajban van, de sokaknak megvan rá a módjuk. Edzést például online is lehet tartani, ahogy pszichológiai tanácsadást vagy nyelvórát is.

Én szövegíróként mindent meg fogok tenni azért, hogy ehhez a folyamathoz hatékonyan járuljak hozzá. És mindenki másnak is a saját területén hasonlókat javaslok. Tanuljunk meg adni és értéket közvetíteni.

***

Tetszett, amit olvastál? Ismerj meg jobban:
Szövegtündér Instagram | Szövegtündér Facebook közösség
Vagy tudj meg többet innen: Szövegtündér weboldal