Globális helyett lokális?

Két oldalról tudnám indítani ezt a cikket: az egyik, hogy a "koronavírus miatt..." A másik pedig, hogy sétáltam egyet Rákospalota-Pestújhelyen. Az utóbbival kezdem.

Szóval, sétáltam egyet A-ból B-be, merthogy nem autózom és szép az idő. Jó pár cégér jött szembe velem, állatorvostól az ügyvédig, tetőfedőtől az üvegesig. Elgondolkodtam - szövegíróként, az online világ nagyköveteként -, hogy vajon ez mennyire lehet megfelelő marketingeszköz? Pénzbe az egyszeri legyártáson kívül végül is nem kerül, de sokak szeme akadhat meg rajta.

Aztán az is eszembe jutott, hogy ezek a vállalkozások lokálisak, tehát fő célcsoportjuk a környékben található. Túlzottan bonyolult eszmefuttatásra nincs is szükség, kik lehetnek a vásárlóik, mert a képlet világos: környékben lakó vagy erre megforduló emberek, akiknek célzottan az adott témában kell megoldás.

Persze, a táblánál jobb opció is van a lokális elérésekre, a környékbeli zárt csoportokban való megjelenéstől a térképen feltüntetésig, de egyre többen vélekednek úgy, hogy a lokális működés jobb irány. Míg egyes vállalkozások abszolút azzal a céllal indulnak, hogy "majd jól megnőnek", mások célja pedig egyfajta helyi szintű kiszolgálás.

És akkor jöjjön a másik felütés. "A koronavírus miatt..." A koronavírus miatt jelentős a félelem és bizonyos mértékig reális is a veszély arra, hogy egy ideig lokális jelenlétre lesznek kényszerítve az emberek - ha meg globálisra vágynak, akkor át kell strukturálni az eszközeiket. Például, lehet, hogy valaki egy országosan látogatott workshop-atyaúristen, reagálnia kell az új helyzetre, különben bedől a vállalkozása. Ugyanez igaz arra, ha valaki alapvetően személyes konzultációkból tartja fenn magát, vagy legalábbis, a szolgáltatásaihoz elengedhetetlenül hozzátartozik. Hogy a sok utazással járó tevékenységekről már ne is beszéljünk...

Az internetes kommunikáció szerepe globálisan most még komolyabb lesz a vállalkozások számára, és nélkülözhetetlen lépés a "reakciótervben", hogyan tudnak mindent átstrukturálni online folyamatokká. Miközben fizikai jelenlét szempontjából jelentősen a lokális felé tolódik majd a dominancia, hiszen egyrészt, történhet erre kényszerintézkedés; másrészt biztos, hogy az őrület csökkenésével is sokan lesznek, akik inkább az "otthon maradós" életmódot választják, és jobban nyitnak az ezt kiszolgáló lehetőségek felé.

Szövegtündér

symbol-4520814_1920.jpg