Mellekkel és kiskutyákkal tényleg mindent el lehet adni?

Bizony-bizony, mély dekoltázsos hölgyekkel és cuki kisállatokkal valahogy minden eladhatóbbá válik! Gondoltam, marketing szövegírói fejemmel és sok év pszichológia tanulás után ideje utánagondolni ennek.

Mellek: amiket mindenki szeret

A férfiak a nőket nézik, a nők meg egymást: vizuálisan egyszerűen több inger található a (cseppet sem) gyengébbik nem képviselőin. Ráadásul ott van annak ténye is, hogy a nő folyamatosan változtatni akar magán, keresi ehhez az inspirációt meg az eszményképet, a férfi pedig legeltetni szeretné a szemét valami szépen, mert vizuális teremtmény, aki szeret nézni meg látni is.

Kiskutyák: őket is mindenki szereti

Oké, oké, néha kismacskák, esetleg kisbabák. Mert ami kicsi, az cuki, a friss kis élet még ártatlan, nem rontotta el ez a szörnyeteg társadalom. Ráadásul az emberekben minden ilyesmi felébreszti a gondoskodó-ösztönt - NEM mindenkiben, de az ÁLTALÁNOS jellemző ez, a reklámok pedig a tömegekre céloznak. És még cukik is, csak úgy.

Mellek: ha Freud bácsi ezt látná...!

A mell születésünktől kezdve a táplálás szimbolikáját hordozza, majd a felnőtt életben később átvált valami egészen másba - de abban is felfedezhető az odaadás minősége. Tehát a mellekben mindenki az adakozást látja, így az agy egyszerűen képzetet társít: a mell nem csak szép, hanem jó is, tehát amit két szép cici árul, az biztosan hasznos, sőt, szükséges.

Kiskutyák: mert szeretjük, ha szeretnek...

Az ember önkéntelen vágya gyerekkorától az, hogy szeressék. Amikor aztán mindenféle sérüléseket összeszed életútja során, a vágy fokozódik, pótolni akarja a szeretetet. Egy kiskutya pedig a feltétel nélküli szeretet 100%-os szimbóluma! Benne is ott van az odaadás, megspékelve rajongással és csodálattal. A kiskutyák hordozzák mindazt, amire a lelke mélyén minden ember vágyik. Jóval több ez cukiskodásnál.

Hogyan épül mindez fel a fejekben?

Mindig, mindennek van ránk, illetve a pszichénkre gyakorolt hatása. Amikor valaki valamit el akar adni, értelemszerűen a "vedd meg!" felszólítás helyett a sokkal hatékonyabb pszichológiai ráhatást választja, méghozzá az alábbiak alapján:

1. Megmutatják neked, milyen SZERETNÉL lenni: könnyed, cuki, szeretett, amilyen egy kiskutya. Vagy olyan dögös, amilyen nők esetén a melles modell. Vagy olyan pasi, aki egy ilyen dögös nőt megkap.

2. Megmutatják neked, mi az, amit MEGSZEREZHETSZ, ami a tiéd lehet: nőknek a szépség-szexiség, férfiaknak a szexis nő, és persze az a rajongás mindkét nem számára, amit egy kiskutya biztosít. Plusz valaki, akit szeretni, akiről gondoskodni lehet.

3. Oda ütnek, ahol a LEGJOBBAN FÁJ: hiányzó dolgok az életben... Márpedig a legtöbb ember szeretetben, szép dolgokban, pozitív önképben, vidámságban szenved hiányt.

Talán sokak számára ez "belemagyarázásnak" hat, pedig nagyon egyszerű képlet. Az ember nagy arányban ösztönös lény amellett, hogy intellektuálisan fejlett síkon mozog (többnyire). A mell és a kicsi állat / ember pedig a alap ösztönökre gyakorol hatást, felhívva a figyelmet ezzel termékekre, szolgáltatásokra is - és meg is győzve azok szükségességéről. Ezen a ponton tehát, akiben felmerül, hogy ez esetleg egy szexista írás, gondolkodjon kicsit az ösztönös mivoltunkon, ami kontrollálható, de nem írható egészében felül.

Szövegtündér

dogs-984015_1920.jpg